انتقال حرارت کنکور کارشناسی ارشد مهندسی پلیمر

انتقال حرارت کنکور کارشناسی ارشد مهندسی پلیمر

انتقال حرارت کنکور کارشناسی ارشد مهندسی پلیمر

انتقال حرارت کنکور کارشناسی ارشد مهندسی پلیمر

انتقال حرارت دیگر درس مجموعه پدیده های انتقال است.این درس در حالت کلی مسائل و بحث های پیچیده ای دارد .  اما برای کنکور کارشناسی ارشد مهندسی پلیمر  کافیست مباحث محدودی را خوانده و درک کرده باشید . باید تیپ سوالات معروف رو بشناسید و فقط در این محدوده زمان صرف کنید.

 

سهم انتقال حرارت از تست های کنکور :

مجموعه پدیده انتقال 20 تست دارد که حدود 7 تست سهم انتقال حرارت است.

 

منبع درس انتقال حرارت کنکور کارشناسی ارشد مهندسی پلیمر:

کتاب تست انتقال حرارات راهیان ارشد منبع مناسبی است. البته باید عرض کنم این کتاب بسیار قطور است و 12 فصل دارد. اما 7  فصل اول برای کنکور کارشناسی ارشد مهندسی پلیمر کافیست.

 

مباحث درسی انتقال حرارت:

فصل اول  مقدمه

در این فصل مبانی انتقال حرارت گفته میشود. قانون فوریه , ضریب هدایت گرمایی , ضریب نفوذ گرمایی از تیتر های مهم هستند.

فصل دوم معادله کلی انتقال گرما

معادلات گرما( روابط نوایر استوکس)  برای تمام مختصات ها گفته میشود . البته مختصات کارتزین و استوانه ای پرکاربرد تر هستند. سعی کنید اصول مدل سازی رو به طور پایه ای یاد بگیرید و شرایط مرزی را مسلط باشید.

 

فصل سوم انتقال گرمای هدایتی

در این انتقال گرمای هدایتی شرح داده شده است. حتما روابط مدل شده برای اجسام دیواره , استوانه و کره را بررسی کنید. از سرفصل های بسیار مهم این فصل مقاومت گرمایی , عایق بندی و شعاع بحرانی میباشد, که تست های پرتکراری داشته است.

فصل چهارم سطوح گسترش یافته (پره ها)

از فصل هایی که همواره تست دارد پره است. کلا دو فرمول مهم و 3نکته ی خیلی مهم دراین فصل حجیم وجود دارد که تمام تس های مهندسی پلیمر را پوشش میدهد. راندمان پره و ضریب تاثیر پره مهم ترین بحث های فصل هستند.

 

فصل پنجم انتقال گرمای هدایتی چند بعدی( گره بندی)

با استفاده از روش گره بندی مسایل این فصل حل میشود. برای مسایل پایا و ناپایا مطرح است. با یک دستور کلی به راحتی میتوانید تست های پرتکرار این قسمت را پاسخ دهید. در کانال توضیح خواهم داد.

فصل ششم هدایت گرمایی ناپایا

تنها بحث مهم فصل ظرفیت گرمایی فشرده است. بقیه مباحث اهمیتی ندارند.

فصل هفتم انتقال گرمای جابجایی(مهم ترین)

این فصل از لحاظ تعداد تست بیشترین اهمیت را دارد. لازم 4 یا 5 فرمول حفظ باشیدو همین تعداد مفهوم ساده تا از پس تست های انتقال حرارت برآیید.

 

کلام آخر

مباحث انتقال حرارت گستره و زیاد بوده و همچینین کتاب هم حجم زیادی دارد  .مطالعه شخصی مطالب و عدم شناخت تیپ سوالات باعث میشود وقت بسیار زیادی از شما گرفته شود.بنابراین سعی کنید مباحث و تست ها را مدیریت کنید و مفاهیم رو خوب درک کنید. اگر امکانش براتون فراهم بود حتما از دوستان موفق خود کمک بگیرید.

 

در کلاس های آکادمی در زمان حداکثر 8 ساعت انتقال حرارت را به صورت مفهومی و با بازدهی بالا از پیش رو بر میدارید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *